Azbest – informacja
Gmina Włocławek zamierza ubiegać się o środki finansowe z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu z przeznaczeniem na demontaż, transport i utylizację azbestu z terenu gminy Włocławek w roku 2017 (w przypadku gminy są to głównie pokrycia dachowe).
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska nie pokrywa kosztów nowego pokrycia dachowego. Są to koszty które ponieść musi zainteresowany.
Maksymalna wysokość dofinansowania to pokrycie pełnych kosztów kwalifikowanych lecz nie więcej jak 1000 zł. do każdego 1 Mg (tona) unieszkodliwionych lub zabezpieczonych odpadów zawierających azbest.
Środki finansowe mogą zostać przyznane na inwestycje, które zostaną wykonane do końca 2017 roku. Jeżeli mieszkaniec planuje wymianę pokrycia dachowego w roku następnym nie może się ubiegać o dofinansowanie.
Harmonogram działań:
1). Zainteresowani mieszkańcy mogą składać wnioski (gotowy druk udostępniony przez Urząd Gminy Włocławek) w Urzędzie Gminy Włocławek, pokój nr 2 do dnia 31 stycznia 2017 r.
Do wniosku konieczne będzie dołączenie:
– mapy sytuacyjno-wysokościowej, na której widoczny będzie budynek, z którego usunięte ma zostać pokrycie azbestowe,
– kserokopia aktu notarialnego (potwierdzenie własności nieruchomości),
Warunkiem uzyskania dofinansowania jest zgłoszenie zamiaru wykonania zmiany pokrycia dachowego w Starostwie Powiatowym we Włocławku. Do wniosku o dofinansowanie należy jako załącznik dołączyć złożone w Starostwie zgłoszenie.
2). Do dnia 28 lutego 2017 roku Gmina Włocławek musi złożyć wniosek o dotację do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu wraz z wymaganymi załącznikami (m.in. zgłoszenia zamiaru robót budowlanych).
3). Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku gmina otrzyma promesę potwierdzającą przyznanie dofinansowania z podaniem kwoty dofinansowania.
4). Otrzymana promesa jest podstawą do rozpoczęcia procedury wyboru wykonawcy. Wyboru wykonawcy na podstawie zapytań o cenę dokona Urząd Gminy Włocławek.
5). Po podpisaniu umowy z wykonawcą Gmina przesyła do WFOŚiGW w Toruniu niezbędne do podpisania umowy dokumenty (m.in. umowę z wykonawcą). Niezwłocznie po podpisaniu umowy rozpoczną się prace związane ze zdjęciem i utylizacją azbestu zgodnie z harmonogramem prac (przewidywany termin prac czerwiec – wrzesień 2017).
6). Gmina jest odpowiedzialna za rozliczenie zadania z każdym właścicielem nieruchomości poprzez PROTOKÓŁ, na którym należy ująć dane dotyczące ilości azbestu, który został zdemontowany, przetransportowany i zutylizowany. Na protokole powinny widnieć podpisy przedstawicieli gminy, wykonawcy oraz poszczególnych właścicieli nieruchomości. Każdy właściciel odpadów musi otrzymać własną kartę przekazania odpadów.
7). Ostatnim etapem jest uruchomienie wypłaty z Wojewódzkiego Funduszu, które następuje po złożeniu wniosku o uruchomienie środków wraz z niezbędnymi dokumentami księgowymi : faktura, karty przekazania odpadów, protokół z wykonania zadania. Po złożeniu kompletnego zestawu dokumentów Wojewódzki Fundusz ma 14 dni na przelanie środków na konto beneficjenta. Natomiast 30 dni od daty zakończenia zadania określonej w umowie między kontrahentem a Wojewódzkim Funduszem należy dodatkowo złożyć sprawozdanie z wykonania zadania oraz potwierdzenie dokonania przelewu na konto wykonawcy.
Dodatkowych informacji udziela pracownik merytoryczny w Urzędzie Gminy Włocławek, ul. Królewiecka 7, 87-800 Włocławek: budynek A, pokój nr 2, tel. (54) 230-53-32.