GMINA WŁOCŁAWEK OPERATOREM PROGRAMU „CZYSTE POWIETRZE”

Obowiązująca  nowa wersja Programu Priorytetowego Czyste Powietrze od 31.03.2025 r. zakłada ,że   najwyższy poziom dofinansowania oraz poziom podwyższony z prefinansowaniem można uzyskać tylko przy wsparciu  Operatora Programu „Czyste Powietrze”. W przypadku poziomu podwyższonego bez prefinansowania będzie to opcja do wyboru.

Gmina Włocławek podpisała porozumienie operatorskie z WFŚiGW w Toruniu dzięki któremu zapewniamy pełne wsparcie beneficjentom  programu „Czyste Powietrze” z terenu naszej gminy, tj. od podjęcia decyzji o realizacji inwestycji, przez proces inwestycyjny, aż do jego zakończenia i rozliczenia umowy o dofinansowanie. Wnioskodawca w pierwszej kolejności powinien udać się po pomoc do swojej gminy.

W celu umówienia spotkania z Operatorem Programu proponujemy kontakt  telefoniczny pod numerem 54 230 53 33 lub osobiście w godzinach działania punktu konsultacyjno-informacyjnego.

Jakie dokumenty są konieczne do złożenia wniosku u Operatora? 

Co należy przygotować przed wizytą u Operatora:

  • numer księgi wieczystej lub inne dokumenty dotyczące własności budynku
  • zgodę współwłaściciela/współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia (jeśli dotyczy)
  • zaświadczenie o dochodach wydane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta
  • zgodę współmałżonka na zaciąganie zobowiązań w ramach umowy o dofinansowanie (jeżeli dotyczy)
  • umowę/-wy z wykonawcą/-mi (jeśli wnioskujesz o dotację z prefinansowaniem)
  • audyt energetyczny wraz z dokumentem podsumowującym jego dokonanie
  • inne niezbędne dokumenty i oświadczenia (w tym dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych)

Audyt energetyczny w nowym programie Czyste Powietrze

  • Wykonanie audytu jest obowiązkowe już na etapie składania wniosku.
  • Audyt musi być zrealizowany przez osobę znajdującą się na liście Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT).
  • Nowy formularz podsumowujący jest wypełniany bezpośrednio w systemie GWD, co eliminuje konieczność ręcznego przepisywania danych.
  • Do 31 lipca 2025 roku możliwe jest złożenie audytu wykonanego według starych zasad, jednak formularz musi być podpisany przez osobę wpisaną do wykazu MRiT.

Zapraszamy do współpracy.