„Uczę się z ANWILEM” – projekt edukacyjny „Matematyka z Biglem :)”

_IMG_"Grupa

W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Smólniku zakończył się matematyczny projekt edukacyjny „Matematyka z Biglem :)” współfinansowany grantem Fundacji ANWIL. Na realizację projektu szkoła pozyskała 8000 zł.

Celem projektu było rozwijanie ciekawości poznawczej uczniów poprzez wykorzystanie klocków LEGO, doskonalenie kompetencji matematycznych, cyfrowych i społecznych uczniów.

W projekcie uczestniczyli uczniowie klas młodszych i klasy VI. W ramach projektu przeprowadzono warsztaty matematyczne związane z modelowaniem matematycznym oraz orientacją przestrzenną dla klas pierwszych i kl. VI. Uczniowie podczas zajęć lekcyjnych z matematyki wykorzystywali klocki LEGO podczas nauki ułamków zwykłych, działań na ułamkach i na liczbach naturalnych, poznawania własności figur przestrzennych. Zorganizowano wycieczkę do Torunia, podczas której czterdziestu uczniów kl. Ia, Ib i VI uczestniczyło w warsztatach z robotyki i programowania – uczniowie tworzyli konstrukcje z klocków LEGO wg instrukcji, a następnie programowali ich działanie. Zwiedzili także wystawy w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Przeprowadzono konkurs „Mistrz Kreatywności” dla klas I – III pod hasłem „Wylicz, pomyśl, zbuduj” oraz dla klas IV – VI – „Obudź w sobie kreatywność”. Celem konkursu było rozwijanie kreatywności i pomysłowości uczniów z zastosowaniem klocków LEGO. Uczniowie budowali z klocków LEGO konstrukcje przydane w życiu codziennym. Cennym elementem realizacji projektu były zajęcia edukacyjne dla klas młodszych i oddziałów przedszkolnych, które przeprowadzili zajęcia dla młodszych kolegów. Powstały filmy instruktażowe „Matematyka w kolorze LEGO”, ukazujące wykorzystanie klocków LEGO do nauki matematyki. Podsumowaniem projektu była wystawa fotograficzna.

Dzięki uczestnictwu w projekcie uczniowie mieli okazję rozwinąć kreatywność, udoskonalić umiejętności matematyczne i naukowe uczniów poprzez wykorzystanie kloców do nauki matematyki i przedmiotów ścisłych.