Gmina Włocławek oficjalnie realizuje projekt w zakresie wsparcia na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027. Tytuł projektu: Organizacja zajęć dla dzieci w wieku szkolnym Projekt realizowany jest w okresie od 03.02.2025 do 28.02.2026 na obszarze Gminy Włocławek. Działanie 08.13 Kształcenie ogólne ZITy regionalne – [nabór Nr FEKP.08.13-IZ.00-076/23] Projekt pn. Organizacja zajęć dla dzieci w wieku szkolnym nr FEKP.08.13-IZ.00-0013/24 Opis projektu Projekt skierowany jest do 133 uczniów. 69 uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Polskich Noblistów w Kruszynie i 64 uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Smólniku oraz 40 nauczycieli po 20 z każdej ze szkół w terminie od października 2024r. do sierpnia 2025r. W projekcie uczestniczyć będą również uczniowie-dzieci o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych. Realizacja przedmiotowego projektu zakłada prowadzenie działań z zakresu dodatkowych zajęć dla uczniów w celu zapewnienia wysokiej jakości kształcenia. W związku z powyższym zrealizowano również szkolenia dla nauczycieli/kadry ze Szkoły Podstawowej im. Polskich Noblistów w Kruszynie oraz ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Smólniku. Szkolenia m.in. Moduł Robotyka i kodowanie, studia podyplomowe oraz szkolenia rady pedagogicznej. Wszystkie szkolenia/studia mają na celu podniesienie kompetencji/kwalifikacji nauczycieli. Zakupiono niezbędne pomoce dydaktyczne umożliwiające poprowadzenie zajęć dodatkowych, zakupy te zostały zamortyzowane w całości w okresie realizacji projektu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, jednocześnie zakup sprzętów komputerowych oraz pomocy dydaktycznych jest najbardziej opłacalny. Zakupiono m.in. monitory interaktywne, laptopy, drukarki, gry matematyczne, bryły, kabinę do terapii zaburzeń SI, doposażenie pracowni informatycznej. Realizowane są również zajęcia dodatkowe dla uczniów SP w Smólniku: socjoterapeutyczne, korekcyjno- kompensacyjne, metodą eksperymentu z matematyki oraz chemii, rozwijające uzdolnienia- programowanie, grupowe zajęcia logopedyczne, dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki oraz j. angielskiego, rozwijające uzdolnienia z j. angielskiego z matematyki oraz TIK, grupowe warsztaty z doradcą zawodowym, indywidualne zajęcia integracji sensorycznej, logopedyczne oraz psychoedukacyjne. Zaplanowano zajęcia dodatkowe dla uczniów SP w Kruszynie: korekcyjno – kompensacyjne, integracja sensoryczna, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki oraz języka angielskiego, zajęcia rozwijające zainteresowania z matematyki z j. angielskiego oraz z informatyki. Zrealizowano również zaplanowane wyjazdy/wycieczki m.in. do Bydgoszczy (Exploseum, Młyny Rothera, Muzeum Mydła i Historia Brudu) oraz do Torunia (Niewidzialny Dom – Invisible House). Zaplanowane wyjazdy/wycieczki są nie tylko interesujące pod względem turystycznym, ale także pod względem edukacyjnym, przyczyniają się do rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników. Główne rezultaty, które zostaną osiągnięte dzięki realizacji projektu to: 133 uczniów szkół objętych wsparciem, 2 szkoły ogólnodostępne objęte wsparciem w zakresie edukacji włączającej, 2 obiekty dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, 40 przedstawicieli kadry objętych wsparciem, 100 uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym, kwalifikacje dla 40 przedstawicieli szkół oraz 133 uczniów. W projekcie zaplanowano 3 zadania. Zadanie 1. Wsparcie dla nauczycieli 1.1. Szkolenia dla nauczycieli szkoły – SP Smólnik. Photon Moduł Robotyka i kodowanie 1.2. Szkolenia dla nauczycieli szkoły – SP Smólnik. Szkolenie rady pedagogicznej Wstęp do rozpoznawania dysfunkcji procesów integracji sensorycznej jako przyczyny trudności rozwojowych dziecka 1.3. Szkolenia dla nauczycieli szkoły – SP Kruszyn. Studia podyplomowe- pedagog specjalny- uzyskanie kwalifikacji pedagoga specjalnego 1.4. Szkolenia dla nauczycieli szkoły – SP Kruszyn. Szkolenie dla rady pedagogicznej – Jak opracować WOPFU i IPET w praktyce – doskonalenie umiejętności opracowania wymaganej dokumentacji dla ucznia z orzeczeniem Zadanie 2. Wsparcie dla uczniów: SP w Smólniku i SP w Kruszynie – zajęcia, wycieczki. 2.1. SP Smólnik Wyjazd edukacyjny do Bydgoszczy. 2.2. SP Kruszyn Wyjazd edukacyjny do Torunia. 2.3. SP Smólnik Zajęcia socjoterapeutyczne 15h 2.4. SP Smólnik Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne 40h 2.5. SP Smólnik Zajęcia metodą eksperymentu z matematyki 16h 2.6. SP Smólnik Zajęcia metodą eksperymentu z chemii 17h 2.7. SP Smólnik Zajęcia rozwijające uzdolnienia- programowanie 15h 2.8. SP Smólnik Grupowe zajęcia logopedyczne 20h 2.9. SP Smólnik Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki 60h 2.10. SP Smólnik Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z j. angielskiego 80h 2.11. SP Smólnik Zajęcia rozwijające uzdolnienia z j. angielskiego 80h 2.12. SP Smólnik Zajęcia rozwijające uzdolnienia z TIK 20h 2.13. SP Smólnik Zajęcia rozwijające uzdolnienia z matematyki 20h 2.14. SP Smólnik Grupowe warsztaty z doradcą zawodowym 25h 2.15. SP Smólnik Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi – Indywidualne zajęcia integracji sensorycznej (kompetencje społeczne) 32h 2.16. SP Smólnik Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi – Indywidualne zajęcia psychoedukacyjne 30h 2.17. SP Smólnik Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi – Indywidualne zajęcia logopedyczne 30h 2.18. SP Kruszyn Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne 180h 2.19. SP Kruszyn Zajęcia integracja sensoryczna 30h 2.20. SP Kruszyn Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki 120h 2.21. SP Kruszyn Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka angielskiego 90h 2.22. SP Kruszyn Zajęcia rozwijające zainteresowania z matematyki 90h 2.23. SP Kruszyn Zajęcia rozwijające zainteresowania z języka angielskiego 90h 2.24. SP Kruszyn Zajęcia rozwijające zainteresowania z informatyki 60h 2.25. SP Kruszyn Warsztaty z doradztwa zawodowego 9h 2.26. SP Smólnik Udostępnienie sal na zajęcia 2.27. SP Kruszyn Udostępnienie sal na zajęcia Zadanie 3. Wsparcie dla uczniów: SP w Smólniku i SP w Kruszynie – doposażenie  3.1. SP Smólnik Doposażenie pracowni informatycznej 3.2. SP Smólnik Doposażenie pracowni chemiczno – fizycznej 3.3. SP Smólnik Doposażenie pracowni matematycznej – zakup szkieletów brył 3.4. SP Smólnik Doposażenie pracowni sensorycznej/logopedycznej – zakup mini kolumny wodnej z mikrofonem 3.5. SP Kruszyn. Doposażenie pracowni do zajęć dydaktycznych – zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w sprzęt komputerowy 3.6. SP Kruszyn. Doposażenie pracowni do zajęć dydaktyczno-wyrównawczych w sprzęt komputerowy 3.7. SP Kruszyn. Doposażenie pracowni do zajęć dydaktycznych rozwijających uzdolnienia w sprzęt komputerowy 3.8. SP Kruszyn. Zestaw pomocy dydaktycznych do pracowni matematycznej 3.9. SP Kruszyn Kabina do terapii zaburzeń SI – zestaw rozszerzony 3.10. SP Kruszyn. Laptopy dla uczniów na zajęcia rozwijające zainteresowania z informatyki W ramach zadania zaplanowano wsparcie w postaci poprawy jakości warunków kształcenia uczniów, tj. zakupu pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć oraz sprzętów komputerowych. Zajęcia dla uczniów odbywają się jednocześnie dla różnych grup stąd doposażenie różnych sal. Zaplanowano zakup dla: – SP Smólnik: pracowni informatycznej na 10 stanowisk, wyposażenie pracowni fizyczno-chemicznej, pomoce dydaktyczne – SP Kruszyn: kabinę do terapii zaburzeń SI, monitory interaktywne, laptopy, drukarki, gry itp. Całość projektu: 424 104,63 PLN Dofinansowanie: 381 683,70 PLN (Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 360 488,93 zł. Kwota dofinansowania z Budżetu Państwa: 21 194,77 zł) Wkład własny niepieniężny: 42 420,93 PLN
.
Przejdź do treści
baner lgd